Aan de slag

Je gaat een campagne opzetten die ervoor moet zorgen dat mensen bewust worden van hun eigen rol in de energietransitie. Veel mensen weten namelijk niet dat zij zelf ook iets kunnen bijdragen of denken daar niet overna. Daar gaan wij verandering in brengen!
Bedenk wie je aan wilt spreken (consumenten, professionals, beleidsmakers, etc.) en welke insteek je kiest voor je campagne.
Een aantal voorbeelden om je te inspireren:

  1. Je kunt praktische tips geven over hoe mensen in het dagelijks leven duurzamer kunnen zijn.
  2. Je kunt een overzicht van duurzame vormen van energie maken en uitleggen hoe mensen over kunnen stappen.
  3. Door te laten zien wat jij zelf allemaal doet met een vlog, blog, etc. kun je mensen inspireren.
  4. Je kunt een burgerinitiatief starten in je wijk of woonplaats om meer duurzame energie te gebruiken.

Er kan dus van alles verzonnen worden, laat je creativiteit de vrije loop!

Houd rekening met minimaal één van de volgende vragen:

  1. Welke marketingstrategieën gebruik je in je campagne en waarom? (economie)
  2. Welke regionale verschillen kun je aanmerken, die van invloed zijn op het effect en de haalbaarheid van je campagne? (aardrijkskunde)
  3. Op welke maatschappelijke trends kun je inhaken met je campagne? (maatschappijleer)

Presentatie van 1 minuut

Maak voor je campagne een korte presentatie (1 minuut) die mensen overtuigt om jouw campagne te steunen en zelf een actieve rol aan te nemen in de energietransitie.